•
La Fondation a pour but la conservation de la collection d’œuvres d’Adolf Dietrich appartenant à Peter Somm. Elle doit conserver durablement et rendre accessibles au public les œuvres et les documents qui lui sont confiés.

L’acte complet de fondation figure dans le Registre du commerce du canton de Berne (voir l'extrait).
The Foundation’s aim is the preservation of the collection of Adolf Dietrich’s works, which are in the possession of Peter Somm. Works and documents dedicated to the collection shall be permanently preserved and be made available to the public.

For the complete text of the Foundation’s mandate, please see the Internet extract from the commercial register of the Canton of Bern.