•
La Fondation Adolf-Dietrich, d’utilité publique, s’intéresse avant tout aux peintures et aux dessins de l’artiste, mais reçoit aussi avec reconnaissance tous les documents, tels que lettres, cartes postales, photographies, et informations de toute sorte

Ci-dessous, une carte postale appartenant à la fondation. L’écriture d’Adolf Dietrich est petite et difficile à lire, et l’emploi d’abréviations y est fréquent. Le message sur la carte se lit ainsi :

Geehrter Herr!
Auf Ihre w. (werte) Karte vom 16 d. teile ich Ihnen mit, dass ich z.Z. (zur Zeit) wenig Bilder v. See in besagter Grösse habe. Vielleicht einige ältere v. Wasser und Stück v. Luganersee. Man könnte natürlich etwas in gewünschter Grösse herstellen nur müssten Sie sich gedulden. Was f. (für) ein Motiv ist das v. (von) Frln. (Fräulein) Maier? Vielleicht kann man einmal darüber reden. Es zeichnet in Hochachtung u.b. (und besten) Grüssen a.a. (auch an) Frln. Maier: Ad. Dietrich
The Adolf Dietrich Foundation is a recognized nonprofit, non-commercial foundation. It is particularly interested in paintings and drawings by the artist, but also in documents such as letters, postcards, and other information. Thank you for such offers and tips!

Below you see a postcard from the collection of the Foundation. The signature of Adolf Dietrich is small and hard to read. He also frequently used abbreviations. On this postcard he writes to a client about finding the right subject matter for a painting: